first time explanation of project of Heaven and god
Dear son and daughter of my friend gods.
I( Heaven) write borrowing Mitsuki's hand.
From this time I explain Marx, Engels little by little.
We gods of heaven downed materialism philosophy to Marx ,Engels.
Materialism philosophy has been distorted by negative gods.
We gods of heaven explain exactly.
This time theme is first part of 'Ludwig Feuerbach and the End of Classical German Philosophy' of Engels.
I explain important part of part one of the book four times.
This is important whole part.
First time is these sentences.
(1) "Truth lay now in the process of cognition itself, in the long historical development of science, which mounts from lower to ever higher levels of knowledge without ever reaching, by discovering so-called absolute truth, a point at which it can proceed no further, where it would have nothing more to do than to fold its hands and gaze with wonder at the absolute truth to which it had attained. "(from 'Feuerbach' of Engels)
Explanation by gods of heaven.
This part is placing theory of Hegel.
Hegel is idealism philosopher.
Idealism philosophy does not have specific points in time-space.
Idealism philosophy strengthen 'I' consciousness of human conflict with time-space.
To be strengthened conflict with time-space by Hegel idealism philosophy lead human soul suffering.
We gods of heaven downed dialectical materialism to save human soul to Marx, Engels.
第一抜粋『フォイエルバッハ論』エンゲルス
(1)
ヘーゲル哲学(ここではカント以来の全運動の終結としてのへーゲル哲学に話をかぎらなければならない)の真の意義と革命的性格とは、この哲学が人間の思考と行為とのすべての結果の究極性にたいし一挙にとどめをさしたという、まさにこの点にある。
哲学が認識しなければならない真理は、へーゲルでは、ひとたび見いだされたら暗記しておきさえすればよいというような、できあがった教条的な命題の寄せあつめではもはやなかった。
(2)
真理はいまや認識の過程そのもののなかに、学の長い歴史的発展のなかにあった。
この学は、認識の低い段階から高い段階へつぎつぎにのぼっていくのであるが、いわゆる絶対的真理を発見して、もうそれから先へはすすめず、手をこまねいて、得られた絶対的真理をおどろき見つめる以外にはもうなにもすることがないといったような点にいつか到達するということはないのである。
そして、哲学的認識の分野においてそうであるように、他のどの認識の分野でも、また、実践的行為の分野でも、そうなのである。
認識と同じように、歴史もまた人類のある完全な理想状態に到達して完結するということはない。
完全な社会とか完全な「国家」とかいうのは、ただ想像のなかでしか存在できないものである。
(3)
反対に、つぎつぎにつづいて現われてくる歴史的状態は、すべて低いものから高いものへすすんでいく人類社会のかぎりない発展の道程における一時的段階にすぎない。
どの段階も必然的である、つまり、それを生じさせた時代と諸条件とにたいして正当である。
(4)
しかし、どの段階も、それ自身の胎内でしだいに発展してくる新しいいっそう高い諸条件を向こうにまわすと、もろいものとなり、正当でないものとなる。
それは、もっと高い段階に席をゆずらなければならなくなる。
そして、このいっそう高い段階自身にもまた衰微し滅亡する順番がまわってくるのである。
最初のか所の天と神々のプロジェクトによる説明
こんにちは
私は天である。 ミツキの手を借りて書いている。
今回からマルクス、エンゲルスの文献を解説していく。
マルクス、エンゲルスの弁証法的唯物論は、私たち天の神々がおろした。
ネガティブ神によってゆがめられた理解が広がっている。
天と神々のプロジェクトが正確な意味を紹介していく。
今回は、エンゲルスの『フォイエルバッハ論』の中から重要部分をピックアップして説明する。
今回からの四回は、『フォイエルバッハ論』の第一部、ヘーゲルの中から重要部分を選び、その部分を四回にわけて、少しずつ説明していく。
一回目である。
(1)
ヘーゲル哲学(ここではカント以来の全運動の終結としてのへーゲル哲学に話をかぎらなければならない)の真の意義と革命的性格とは、この哲学が人間の思考と行為とのすべての結果の究極性にたいし一挙にとどめをさしたという、まさにこの点にある。
哲学が認識しなければならない真理は、へーゲルでは、ひとたび見いだされたら暗記しておきさえすればよいというような、できあがった教条的な命題の寄せあつめではもはやなかった。
(『フォイエルバッハ論』エンゲルス)
天の神々による説明
この部分は、ヘーゲル思想の位置づけである。
ヘーゲルは、観念論の哲学者である。
観念論哲学は、時空に特定点をもたない。
観念哲学は、人間の「私」意識の時空との対立を強化する。
ヘーゲルの観念論哲学によって時空との対立を強められて人間の魂は苦悩に導いていた。
私たち、天の神々は人間の魂を救うためにマルクス、エンゲルスに弁証法的唯物論をおろした。
Friedrich Engels(video inspired by god of star)
(A) I met "Feuerbach theory" of Engels and thought that it was philosophy that can be convinced from bottom of my heart
I am Assistant Mitsuki.
When I was in college, I thought that it was philosophy that was convinced from bottom of my heart that it was "Feuerbach theory" and repeatedly made notes.
I will introduce where I thought part that was important.
I will introduce it from (2) "Production of consciousness" of "Feuerbach theory".
" Basis of historical view is real production process,
As it bases on material production, it develops,
In connection with this production style, we grasp civil society at various stages as basis of whole history,
I will clearly show it in society's behavior and also to disseminate all kinds of various ideological products and forms of consciousness such as religion, philosophy, morality etc. from civil society and then to establish process of establishing it,
In that case, in overall nature (and therefore these various interactions can also be revealed).
Do not do something like category like idealistic historical views in any age, keep this history persistent on realistic historical grounds and stay practicing from theory Instead of describing ideological formations from material practice,
Therefore, according to conclusion reached by this historical view, all forms and products of consciousness are not changed not by criticism but by conversion to "elimination of self consciousness", "ghost", "monster", "obsession"
It can only be solved by practical overthrow of real social relations that are sources that produced these idealistic shit,
Revolution rather than criticism is force to promote history of religion, philosophy and other theories. "
(B) Marxism was philosophy that made economic sub-structure democratic.
Project of Heaven and gods gave Marx and Engels historical theory to avoid extinction of humanity under name of historical materialism.
Time of Marx and Engels could not be downed so that humankind could understand meaning accurately because of undevelopment of science.
Marx's words "Economic substructure defines upper structure"
In this sentence of Engels
It corresponds to what is expressed as follows.
"While departing from material production,
Linking with this production style, traffic form produced by it, that is, civil society at various stages as foundation of whole history "
Productivity of hunting and harvesting has only economic structure.
It is society of shared society of production means, political legal and cultural superstructure has not been established.
} Economic substructure of agricultural productivity has been established
Political legal and cultural superstructure has been established.
Defined in economic substructure of agricultural productivity
We learned feudal lords and superstructure of politics and law and culture on that.
Economic substructure of industrial productivity has been established.
It is economic substructure of capitalism that minority orders.
Corresponding to fact that economic substructure is undemocratic structure
When power of people demanding democracy came down
We have witnessed repeating of terrible dictatorship politics.
Marx pursued economic substructure democracy,
aimed to make democracy political legal and cultural superstructure.
Marxism was philosophy that made economic substructure democratic.
(C) "Including and beyond nation state" world government is inevitable in history.
In addition, this description of "Feuerbach theory" is based on fact that industrial productivity has just been established in part of earth and corresponding social structure of "capitalism and national state" has just been born, so "society path to social structure of earth government was expressed..
In Heaven document, historical materialism as ectoplasm structure is downed briefly historical materialism from viewpoint of development of human consciousness.
Human being born on presence side and secures specific points in time and space of non-presence side..
In expansion and deepening of specific points of time and space secured (connection with other people)
This develop consciousness.
In childhood, family becomes specific points in spacetime.
Child in neighbor who plays in sandbox there becomes specific points of spacetime.
Relationships of neighbors are deepened further in childhood.
In adolescence, people beyond their living area become specific points in space-time
We will establish a broad view of society by expanding specific points in space-time that secured.
Same thing can be said about human history.
At productive stage of hunting and harvesting, securing specific points of time and space with members of relative group, ectoplasm structure of relatives is established and social structure of tribal units is established.
At agricultural productive force stage, specific points of time and space of regional human beings is secured, ectoplasm structure is established, and social structure of regional unit is established.
At stage of industrial productivity, securing specific points of time and space with people of nation size, ectoplasm structure of nation unit is established, social structure of nation-state is established.
At IT productive stage, relationship with humans on global scale is born, ideological structure of Earth unit is established, social structure of Earth Government is established.
World government "including and beyond nation state" is inevitable in history.
It was this that Marx left words about " annihilation of e state".
(In the age of IT productive force field of collective consciousness built up earth government structure)
(A)エンゲルスの『フォイエルバッハ論』に出会い,心から納得できる哲学だと思った
アシスタントみつきです。
大学一年のときに、『フォイエルバッハ論』にであって心から納得できる哲学だと思い,繰り返してノートしました。
アシスタントみつきが重要だと思ったところを紹介します。
『フォイエルバッハ論』の(2)「意識の生産について」から紹介します。
「かくてこの歴史観の基本は、現実的生産過程を、
それも直接的生の物質的生産から出発しながら,展開し、
この生産様式と連関し、それによって産出された交通形態、すなわち、さまざまな段階における市民社会を全歴史の基礎としてつかみ、
それを社会としての行動においてあきらかにしてみせるとともにまた宗教、哲学、道徳などなど,意識のありとあらゆるさまざまな観想的な産物と形態を市民社会から解きあかし、それからのそれの成立過程をあとづけるところにあるのであり,
その場合には,おのづからそれとの全体性において(それゆえに,これらさまざまの相互作用も)明らかにされることができる。
この歴史観は、どの時代のうちにも観念論的史観がやるようになにか範疇のようなものをもとめることはしないで,現実的な歴史地盤の上にずっととどまり続け,実践を理論からとどまることをせず,観念的形成物を物質的実践から説明し,
したがってまたこの歴史観の到達する結論によれば、意識のあらゆる形態と産物は、精神的批判によってではなく,「自己意識」の解消とか,「お化け」「化け物」「妄念」などなどへの転化によってではなく、ただこれらの観念論的たわごとを生み出した源であるところの現実の社会的関係の実践的転覆によってのみ解消されうるのであり,
批判ではなく革命が、宗教、哲学、その他理論の歴史をも,推進する力なのである。」
(B) マルクス主義とは、経済的下部構造を民主主義にする思想だったのです。
天と神々のプロジェクトは,マルクスとエンゲルスに史的唯物論の名前で人類の絶滅を避けるための歴史理論をおろしました。
マルクス、エンゲルスの時代は科学の未発展のために人類が意味を正確に理解できるようにはおろすことができませんでした。
「経済的下部構造は上部構造を規定する」というマルクスの言葉は
エンゲルスのこの文章の中で
次のように表現されていることと対応します。
「直接的生の物質的生産から出発しながら,展開し、
この生産様式と連関し、それによって産出された交通形態、すなわち、さまざまな段階における市民社会を全歴史の基礎としてつかみ」
狩猟・採取の生産力は経済的構造だけがあります。
それは生産手段の共有社会の社会であり、政治的法的文化的な上部構造は成立していませんでした。
農業生産力の経済的下部構造が成立し
政治的法的文化的な上部構造が成立しました。
農業生産力の経済的下部構造に規定されて
私たちは封建領主やそれ以前の政治と法と文化の上部構造を学びました。
工業生産力の経済的下部構造が成立しました。
少数者が命令を下す資本主義の経済的下部構造です。
経済的下部構造が非民主的構造であることに対応して
民主主義をもとめる人民の力がよわまったときには
恐ろしい独裁政治が繰り返されたのを目撃してきました。
マルクスは、経済的下部構造を民主主義にして
政治的法的文化的な上部構造を民主主義にすることをめざしたのです。
マルクス主義とは、経済的下部構造を民主主義にする思想だったのです。
(C) 国民国家を「含んで超える」世界政府は歴史の必然なのです。
さらに『フォイエルバッハ論』のこの記述は、地球の一部に工業生産力が成立したばかりで、対応する「資本主義と国民国家」の社会構造が生まれたばかりだったのでIT生産力に対応する「社会主義地球政府」の社会構造に至る道筋を暗示させるしかなかった記述です。
天の文書には,思念体構造論(ectoplasm structure)として史的唯物論を簡潔に人間の意識の発達の視点からの史的唯物論をおろしています。
人間は、オギャーと顕在側に生まれて時空の特定点を確保します。
確保した時空の特定点(他の人間とのつながり)の拡張深化の中で
意識を発達させていきます。
幼年期には家族が時空の特定点になります。
そこに砂場で遊ぶ近所の子が時空の特定点になります。
児童期少年期にはさらに近所の子たちの関係がふかまります。
青年期には自分の地域を超えた人間が時空の特定点になり
自分の関係する人々を確保した時空の特定点を拡張することで広い社会観をつちかいます。
同じことが人類史についても言えます。
狩猟・採取の生産力段階は、血縁グループのメンバーとのつきあいの時空の特定点を確保し、血縁の思念体構造が成立し、部族単位の社会構造が成立します。
農業生産力段階は,地域の人間とのつきあいの時空の特定点を確保し、地域思念体構造が成立し、地域単位の社会構造が成立します。
工業生産力段階は、国民規模の人間とのつきあいの時空の特定点を確保し、国民単位の思念体構造が成立し、国民国家の社会構造が成立します。
IT生産力段階は、地球規模での人間とのつきあいが生まれ、地球単位の思念体構造が成立し、地球政府の社会構造が成立します。
国民国家を「含んで超える」世界政府は歴史の必然なのです。
マルクスが「国家の消滅」ついての言葉を残しているのは、このことを意味していたのです。
(瞬時に関係者が企業の情報を共有できるIT生産力の場は、中央の少数者が情報を集中させ、決定をし、下部に指示をおろすという非民主的企業運営の場と両立しない)
H.P. of socialist earth government (社会主義地球政府のH.P.)
appeal of gods of star
all H.P. of project of Heaven and gods