fourth time explanation of third extract part of 'Feuerbach' of Engels
Dear son and daughter of my friend gods.
I ( Heaven) explain important part of books of Marx, Engels which we gods of heaven downed.
This is fourth time of third extract part of 'Feuerbach' of Engels.
(4)
This contains twofold meaning that, on one hand, each new advance necessarily appears as sacrilege against things hallowed, as rebellion against condition, though old and moribund, yet sanctified by custom; and that, on other hand, it is precisely wicked passions of man - greed and lust for power - which, since emergence of class antagonisms, serve as levers of historical development - fact of which history of feudalism and of bourgeoisie, for example, constitutes single continual proof.
But it does not occur to Feuerbach to investigate historical role of moral evil.
(Explanation by gods of heaven)
This description explains view of moral of Feuerbach and Hegel.
Hegel has dialect.
View of moral of Hegel include factor of time.
View of moral of Feuerbach does not include time factor.
Feuerbach cannot think evil and goodness in historical flow.
This is idealism view of moral.
Moral is historical entity.
Providence and moral are different issue.
Providence is belongs relation between 'I' consciousness of non-presence which has no time-space.
Moral is belongs to social structure which repeats 'generate, maintain, collapse'.
Contents of moral change with collapse of structure.
Hegel who has dialectical view can realize that moral has historical aspect.
Under nation-state system following to leaders of nation state is moral.
This downs soul level.
Nation state system does not follow providence which is law of base of universe.
Nation state system does not pay respect to all humankind.
Nation state system does not share resource of earth with all humankind.
Nation state system does not cooperate with all humankind.
Nation state system does not respect will of all humankind.
Nation state system does not treat all humankind equally.
Moral of nation state is contrary to providence.
Moral of nation state system downs soul level.
After life accordance to moral of nation state , soul is in regret and anguish.
This is true.
After life living accordance to providence, joy of soul waits living eternal life.
Living presence world based on dialectical materialism of gods means to live way to approach god.
Heaven explains difference between providence and morality in this explanation.
Dialectic materialist theory is law of spacetime (ie presence world) seen from god of universe.
Providence is way of underlying universe of non-presence god.
Living presence world based on dialectical materialism of god means to live way to approach god.
When child of god deal with providence, heavenly documents appeal after death you live eternal life.
Providence is way gods exist in non-presence world.
① God expresses respect for all gods.
② God cooperates with all gods.
③ God shares with all gods.
④ God respects will of all gods.
① God deals equally with all gods.
Human is child of God.
When child of God live with providence to human beings who is children of gods
After death, heavenly documents appeal to live forever with gods.
Gods say "establish socialist earth government"
I think
It is to make it possible for human beings to live their lives according to providence.
Albert Einstein on Nuclear Weapons and a World Government (1946)(video inspired by god of star)
エンゲルスの『フォイエルバッハ論』の三つ目の抜き出しの四回目の説明
(1)
私の友人の神々の息子、娘よ
私たち天の神々がおろしたマルクス、エンゲルスの重要部分を天が説明しています。
今回は、エンゲルスの『フォイエルバッハ論』の三つ目の抜き出しの四回目の説明です。
(三つ目の抜き出しの四回目)
これは、二重の意味を含んでいます。一方では、新しい進歩のそれぞれが、古くなっていて空疎な状態ではあるが、習慣によって神聖化されてみえるものに対する反抗を通じて、他方で、歴史的発展の梃子として役立っている階級対立のあらわれ以来、権力への貪欲と欲望の邪悪な情熱です。 例えば、封建制度とブルジョアジーの歴史は、単一の連続的な証拠となっている。
しかし、道徳的な悪の歴史的役割を研究することは、フォイエルバッハには生じません。
(天の神々の説明)
この記述は、フォイエルバッハとヘーゲルの道徳観を説明したものです。
ヘーゲルには弁証法があります。
ヘーゲルの道徳観は時間の要素を含んでいる。
フォイエルバッハの道徳観は時間の要素を含まない。
フォイエルバッハは歴史的な流れの中で善と悪を考えることはできません。
これは観念論の道徳観です。
道徳は歴史的な存在です。
摂理と道徳は別の問題です。
摂理は、時間空間のない非顕在の「私」意識に属している。
道徳は「生成、維持、崩壊」を繰り返す社会構造に属する。
構造の崩壊によって道徳的の内容は変化する。
弁証法的見方をするヘーゲルは、道徳に歴史的側面があることを認識することができます。
国民国家システムのもとでは国民国家の指導者に従うことは道徳的です。
これは魂レベルを下げます。
国民国家システムは、宇宙根底の法則である摂理に従っていません。
国民国家システムは、すべての人類を尊重するものではありません。
国民国家システムは、地球の資源をすべての人類と共有しません。
国民国家システムは、すべての人類と協力しません。
国民国家システムは、すべての人類の意志を尊重しません。
国民国家システムは、すべての人類を平等に扱いません。
国民国家の道徳は摂理に反します。
国民国家の道徳は魂のレベルを低下させます。
国民国家の道徳に従った人生の後、魂は後悔し、苦悩しています。
これは本当です。
摂理にそって生きた人生の後、永遠の命なって生きる魂の喜びが待っています。
神の弁証法的唯物論にもとづいて顕在世界を生きることは神に近づく生き方をしていることを 意味します。
天は,この説明の中で摂理と道徳の違うについて説明しています。
弁証法的唯物論とは宇宙根底の神から見た時空(すなわち顕在世界)の法則です。
摂理とは,宇宙根底の非顕在の神のあり方です。
神の弁証法的唯物論にもとづいて顕在世界を生きることは神に近づく生き方をしていることを 意味します。
神の子が非顕在で神の子である人間に摂理にそって対処するとき、死後、神のもとで永遠の命を生きることになりますと天の文書は訴えています。
摂理とは、非顕在世界における神々のあり方です。
② 神はすべての神々に敬意を表現します。
③ 神はすべての神々と協力します。
④ 神はすべての神々と分かちあいます。
⑤ 神はすべての神々の意志を尊重します。
⑥ 神は、すべて神々を対等に扱います。
人間は,神の子です。
神の子が非顕在で神の子である人間に摂理にそって対処するとき
死後、神のもとにえ永遠に生きることになりますと天の文書は訴えています。
神々が「社会主義地球政府を成立させよ」と
言っているのは
人間が摂理にそって人生を生きることができるようにするためです。
,
H.P. of socialist earth government (社会主義地球政府のH.P.)
appeal of gods of star
all H.P. of project of Heaven and gods