イサナギとイサナミは、一世紀に奈良盆地に生きていた地上の実在の人物
ERNESTO CORTAZAR - Forever Maria (video inspired by god of star)"ほつまつたゑ"は歴史的事実を反映している。
歴史的事実の一つは、イサナギとイサナミの話である。
天皇支配を強化するために作られた『古事記』と『日本書紀』では、イサナギとイサミは天の高天ヶ原に住んで、天からおりてきたことになっている。彼らは神であって、天皇は神の子孫であるとされた。これは日本の人々が長い間、騙されてきた偽りの物語である。
歴史的事実が『ほつまつたゑ』に書かれている。
(つほはあしはら ちゐもあき いましもちひて しらせとて ととほこたまふ ふたかみはうきはしのゑに さぐりうる) p.40
意味; 川は葦が繁っていた。川の土手に亀裂も入っていた。二人のリーダーは(イサナギ、イサナミ)は、棒をつかって人々に知らせようとした。彼らは、鎌と斧と叫んで、川に浮かせた橋の上を(渡ろうとして)探った。
説明; tuho 川、ha は、..asi 草の名前、hara 原、茂っていること、.tiyi川の土手.. mo も、 aki 亀裂が入っている.. imasi棒 .motihite 用いてsirasetote 人々に知らせようとしてhutakami 二人のカミ (このカミは社会のリーダーをさす、日本語では、宗教的な神ではなく人間のリーダーにカミという言葉を用いてきた)、to 鎌、hoko斧..tamahu叫んだ.hutakamiha 二人のリーダーは.ukhasi 川に浮かせた橋、.noyeni の上を..saguriuru 探った。 .
この場面は本当の話である。
イサナギとイサナミという二人のリーダーは一世紀(2000年前)に奈良盆地に住んでいた。
雨の日、川の氾濫がおきていた場面である。
二人のリーダーは川の土手に亀裂を見つけて、人々に知らせようとしていた。
『古事記』と『日本書紀』はこの話を利用して偽りの話を作った。
「二人の神が天から長い棒を葦原に突き刺し・・・・」
『ほつまつたゑ』では彼らは地上に生きている人間であった。
彼らは天からおりた神々ではない。
『ほつまつたゑ』は事実を述べている。
『古事記』と『日本書紀』は嘘を述べている。
イサナギとイサナミは、一世紀に奈良盆地に生きていた地上の実在の人物
( 国生み物語の真実 一回目 ) 『古事記』と『日本書紀』の話は、『ほつまつたゑ』を参考にしたものイサナギとイサナミが結婚して、柱の周りを夫が左周り、妻が右周りにまわって子どもをつくったら、未熟児の子が生れた。
そこで天の神にきいて柱のまわる方向が間違っていると教えられた。
夫が柱のまわりを右回り、妻が柱のまわりを左周りにまわって子どもをつくったら優秀な赤ん坊が生れた。
これは、8世紀の天皇制政府によってつくられた『古事記』と『日本書紀』の話である。
この話は、『ほつまつたゑ』を参考にしたものである。
該当部分を三回にわけて説明する。
(一回目)
ことあげに めはひだりより をはみぎに わかれめぐりて あふときに
めはあにえや えをとこと をはわなうれし えおとめと うたいはらめど
つきみてす えなやふれうむ ひよるこの あはとながるる
意味;
最初にメ(subtle energy)の線を左から描く。
ヲ(subjective entity) の線を右からである。
両方の線が出会うところで円を描く。
ヲ(subjective entity) は、メ(subtle energy)の線と同じ形を右から描く。
しかし、形に欠陥がある。
何度やっても形が崩れていて、ゴミとして捨てた。
最初の部分の説明;
.kotoageni 物事の始めに、.me 精妙エネルギー ha は hidariyori.左からwo 非顕在の主観的実体である「私」意識、 .migini右に. wakaremegurite (右と左)に分かれて丸く、 ahutokini出会うときに. anie重ねて描く.ya 命令形..ewoto曲.koto線.wanauresi 正反対から同じ線を描く.eoto形. meto メと同じ形にutaiharamedo重ねて丸く描く tukimitesu形が崩れてうまく描けない enayahureumu繰り返し描いたけれども hiyorukono ゆがんだ形になり ahatoゴミにnagaruru捨てられた
これは、イサナギとイサナミの子づくりの最初のところである。
日本の真実にもとづく真の伝統は、8世紀にネガティブ神に操作された天皇政府によって偽りの物語にされた。
( 国生み物語の真実 二回目 )イサナギ、イサナミがフトマニ図の中心のウの形をうまく描こうとしている場面が性行為の場面に捏造された
3000年間にわたって続いてきた日本の真の伝統は8世紀に抹殺された。
日本の人々は天皇政府によって捏造された物語を信じてきた。
天皇政府は、嘘の物語であることを隠すためにフトマニ文献と専門家を抹殺した。
嘘の物語が日本の社会構造の核心部分に置かれた。
これは日本の歴史的展開のブロックとなった。
(二回目)
これもまた このかずならす あしふねに ながすあはちや あるかたち
あめにつくれは ふとまにを あちはえいはく ゐよのうた ことをむすはず
ことあけも めはさきたてず とつきとは
意味
今度も形が崩れた。葦でつくったごみ箱に捨てた。
理想的な形にどうしたら描けるだろう。
フトマニの形と同じに描くことがどうしたらできるだろう。
心をこめて和歌(もともとマントラだった)を読んだが、その効果はでなかった。
最後の段階でも彼らは、メ(精妙エネルギー objectivity)の線を先に書いていなかった。
重なるところは(・・以下次回)
説明
koremomata これもまたkono 良い..kazu 図、.narasu ならなかった。. asihune 葦でできたごみ箱..nagasu 捨てた..ahati ゴミ..aru あるべき. katati 形.amenituku 描くこと. reha どうしたらできるだろう..hutomani フトマニHutomani..atihae 同じ形に. ihaku つくることができる.yiyo 心をこめて.no uta 和歌のことで当時マントラだった。kotoomusuhazu 効果がでなかった。kotoakemo 最後の段階 me 精妙エネルギーの(線) sakitatezu 先に描かなかった.totu 重ねる. kitoha ところは.(以下、次回)
『古事記』『日本書紀』は、この場面を性行為の文脈に捏造した。
これは日本の真の伝統文化のフトマニを侮辱する行為であった。
フトマニ文明は、その核心部分にフトマニ図であらわされる本当の星の神をもっていた。
8世紀以後の日本文化は、フトマニ文献から捏造した偽りの物語の偽りの神を置いた。
ネガティブ神の嘘が8世紀以後の日本を支配した。
下の図がフトマニ図の中心にある「ウ」の形で、この図をイサナギとイサナミは描こうとしていた。
( 国生み物語の真実 三回目 ) 「あめのあわうた」をうたいながら描いた。
三千年の歴史をもつ日本の伝統は8世紀の天皇政府によって完全に否定された。
天皇は、3世紀に朝鮮半島からやってきた征服者の子孫であった。
フトマニ文献と専門家は、天皇に権力を集中させるための主な障害となった。
天皇政府は、天皇の祖先がもともと日本に住んでいたという物語を必要とした。
『古事記』『日本書紀』は、『ほつまつたゑ』を参考にして天皇支配を正当化するために捏造されたものだった。
『ほつまつたゑ』で、イサナギとイサナミがフトマニの中心の図形を上手に描く努力をしていた場面の続きである。
(三回目)
めのにはなふり をゆれなく をとりなきさる またあるひ をとりよそおふ
めがしりて あいましはれは あめよりぞ とりにつけしむ とつきのり
さらにかえりて ふたかみは あらたにめぐり をはひだり めはみぎめぐり
あひうたふ あめのあわうた あなにえや うましおとめに あいぬとき
めかみこたえて わなにやし うましをとこに あひきとぞ やわしてあわお
えなとして やまとあきつす あわちしま いよあはふたな おきみつこ
つくしきひのこ さとうしま (p.51-53)
意味゛
彼らは一生懸命、繰り返し、書く練習をした。
上手に描けなかった。
ふたたび、美しく描こうと試みた。
できあがってみると形がゆがんでしまった。
二つの線が重なった部分が片方によりすぎてしまう。
うまく書くことができな。
彼らは十分に練習してから、もどって再度試みた。
新しく、「を」の線を左から「め」の線を右周りに描いた。
彼らは「あめのあわうた」をうたいながら描いた。
おー,よかった。交差した部分がとてもいい形になった。
イサナミがそれにこたえて、
すてきな形だわ。とてもいいでききになっている。
二つの線がちょうどぴったりあっている。
世界中で一番いい形になっている。
(ここで、一世紀の当時、イサナミ、イサナギがおさめていた地名のすべてがでている。
フトマニ文明の世界の中でフトマニの図の中心部分が一番うまくかけたという喜びを示している)
説明
.menohi 翌日.hanahuri一生懸命に woyure 繰り返し.naku 書く. wotorinaki.上手に書く..saru できない..mataaruhi ふたたび試みる.. wotoriyosoohu 美しく描く. megasiriteゆがんだ形になる.. ahimasihareha交差させるAmeyoriso.片方によりすぎてしまう。torinitukesimuうまくいかない。Totu十分に kinori 練習.saranikaerite ふたたびもどって. hutakamiha..二人のリーダーは aratani 吾田らに..meguri 描く. wohahitari をは左.. mehamigimeguri is めは右回り. ahiutahu いっしょにうたう. amenoawauta 「あめのあわうた」(すべての文字を含んだ和歌で当時のマントラ) ananieya is おー、うれしい。umasi いい.. otome 形(オトコは男ではなく形のこと) ainutoki 線が重なるところがうまくか書けた。.. mekamikotaete イサナミはこたえて. wananiyasi オー、すてき.. umasi いい.otokoni 出来上がり , ahikitozo になった。. (おとこはお男の意味ではなく出来上がりのこと).yawasiteawao 二つの線がぴたっとあっていて。.enatosite とてもいい形だ..yamato.. akitusu yamato.. ahatisima.. iyo..ahahutana.. okimituko.. tukusi..kihinoko.. sadousima...イサナギ、イサナミが共同統治していた一世紀のフトマニ文明の勢力圏をあらわしていて、フトマニを書いている地域の中で一番いいできになったと喜んでいる。)
『古事記』『日本書紀』では、これらの地名の場所が二人の性行為によって生れたと描かれている。
真実の話が、ばかげた話に変えられている。
イサナギとイサナミは、フトマニの中心の図形を美しく描こうしている。
フトマニの中心は、人間存在と全宇宙の基底の真理をあらわしている。
右からはじまる線は精妙エネルギー(メ)である。
左からはじまる線は、「私」意識の思念体(ヲ)である。
二つの線の交点が太極であり、生体マトリクスである。
これは、6000年前に星の神アナヒタによっておろされた根本的真理である。
ネガティブ神は、日本の人々を自由に操作したいと思っていた。
宇宙のこの根本真理が日本の人々を守っていた。
宇宙の根本真理を描いているもっとも重要な部分は、ネガティブ神に操作された天皇政府の人間によって捏造された。
捏造された偽りの物語が日本の政治構造の核心部分に置かれた。
円の中心のウの図形を二人は上手に描こうとしていた
Two leaders of Isanagi and Isanami were lived in Nara basin in first century
"hotumatutae" reflects historical facts.
One of historical facts is story of Isanagi and Isanami.
In "Kojiki" and "Nihonshoki" which were made in order to reinforce of rule of emperor , Isanagi and Isanami was living on tagamagahara in sky and came down from heaven. They were gods and emperor is progeny of gods.
This is false story by which Japanese people deceived long years.
Historical fact is written in "hotumatutae".
(tuhohaasihara tiyimoaki imasimotihite sirasetote totohokotamahu hutakamiha ukihashinoyeni saguriuru) p.40
Meaning;
River is field of reed.
Bank of river cracks also full of reed.
Two leaders (Isanagi and Isanami) try to inform people using stick.
They cried 'sickle, ax' and searched on bridge floated on river.
Explanation;
tuho is river..ha is 'is'..asi is reed(name of grass).. hara is field. .tiyi is bank of river.. mo is also.. aki is crack occurs.. imasi is stick. .motihite is to use..sirasetote is to try to inform people.. hutakami is two gods (this kami means leader of society. In Japanese kami has been used as human leader not religious god), to is sickle (farm tools)..to is and.. hoko is ax(cutting tool)..tamahu is cry..hutakamiha is two leaders is.. ukhashi is bridge floated on river..noyeni is on..saguriuru is searched .
This scene was fact story.
Two leaders of Isanagi and Isanami were lived in Nara basin in first century ( two thousand years ago)
This scene was rainy day and flood of river occurred.
Two leaders found crack of bank of river and tried to inform people.
"Kojiki" and "Nihonshoki" made false story by using this story.
Two gods put on long stick to field of reed from heaven and ….
In "hotumatutae" ,they are human beings living on ground.
They are not gods from heaven.
"hotumatutae" tell fact .
"Kojiki" and "Nihonshoki" tell lie.
Story of "Kojiki" and "Nihonshoki"was referenced of sentences of "Hotumatutae"
This is figure 'U'which is center of Hutomani figure. Isanagi and Isanami try to draw this figure well
from true to false story(1)
Isanagi and Isanami marry and husband goes around pillar to left direction and wife goes around pillar to right direction.
Then make child. Born baby is premature.
They ask god of heaven.
God explain that direction going around is wrong.
Husband goes around pillar to right direction and wife goes around pillar to left direction.
Then make child. Born baby is excellent.
This is story of "Kojiki"and "Nohonshoki" which was made by emperor government in 8th century.
This story was referenced of sentences of "Hotumatutae"
(first part)
kotoageni mehahidariyori wohamigini wakaremegurite autokini mehaanieya ewotokoto wohawanauresi eotometo utaiharamedo tukimitesu enayahureumu hiyorukono ahatonagaruru
Meaning of first part;
At fist write line of me(subtle energy) from left and wo(subjective entity) from right.
When both line cross, write putting on both lines.and write curve line.
wo(subjective entity) is written from opposite side same form as line of me(subtle energy).
But it becomes deficient.
Although they wrote repeatedly, form is broken and are thrown away as trash.
Explanation of first part;
.kotoageni is at beginning to do something..me is subltle enery of existence ha is 'is'..hidariyori. is from left..wo is 'I'consciousness of subjective entity..ha is 'is'..migini is in right.. wakaremegurite is separate and go round.. autokini is when both line cross .. me is subtle energy ..ha is 'is'.. anie is write putting on it.ya is Imperative form..ewoto is curve..koto is line..wo is subjective entity..ha is 'is'..wanauresi is write from opposite side same line. .eoto is form.. me is subtle energy. .to is same as (me) utaiharamedo is write to overlap line as ciercle..tukimitesu is deficient form enayahureumu is write repeatedly hiyorukono is collapsed form ahato is trash nagaruru is throw away
This is first part of making child by Isanagi and Isanami in "Kojiki""Nihonshoki".
Japanese true tradition which base on truth is made to false story by emperor government which manipulated by negative gods in eight century
from true to false story(2)
Japanese true tradition which continued three thousand years was eliminated in 8th century.
Japanese people have been believed story being forged by emperor government.
Emperor government erased Hutomani literature and specialist In order to hide that it is lie story.
Lie story was placed on core portion of Japanese social structure.
This has become bock of Japanese historical development.
(second part)
koremomata konokazunarasu asihuneni nagasuahatiya arukatati amenitukureha hutomanio atihaeihaku yiyonouta kotoomusuhazu kotoakemo mehasakitatezu totukitoha
Meaning;
this time form collapsed also.it was thrown out in trash box.
We cannot write ideal form.
How can we write same figure as Hutomai.we read waka(Japanese mantra) in deep mind.
But it could not have effect.at last stage also they did not write line of me(subtle energy) at first.
Part overlapping of two line …(next time)
Explanation
koremomata is this is also.. kono is good ..kazu is figure.narasu is did not become.. asihune is trashbox made of reed.ni is to..nagasu is throw out..ahati is trash..ya means strengthen..aru is ideal.. katati is form..amenituku is how to make .. reha is what shall we do..hutomani is Hutomani.. o is objective case..atihae is making same form.. ihaku is make possible..yiyo is deep mind..no is of..uta is mantra which is Japanese original culture 'waka' kotoomusuhazu is could not have effect..kotoake is finished stage .. mo is also..me is subtle energy ..ha is 'is' sakitatezu is did not do at first..totu is overlap.. kito is 'doing'..ha is 'is'
"Kojiki"and "Nohonshoki" forged this scene to context of sexual activity.
This was deed of insulting Japanese true traditional culture Hutomani.
Hutomani civilization has true god of star which is represented Hutomani figure in core portion.
After eight century Japanese culture placed false god in false story by forging from Hutomani literature.
Lie of negative god has ruled Japanese after 8th century.
This is figure 'U'which is center of Hutomani figure. Isanagi and Isanami try to draw this figure well.
from true to false story(3)
Japanese tradition which had three thousand history was negated completely by emperor government in 8th century.
Emperor was descendant of conqueror from Korean peninsula of 3th century.
To make power centralize emperor, Hutomani literature and specialists were main objects.
Emperor government need story that ascendants of emperor have lived japan originally.
"Kojiki"and "Nohonshoki"was forged to justify rule of emperor with reference to " Hotumatutae".
In " hotumatutae" Isanagi and Isanami were effort to draw well figure of center of Hutomani.
(third part)
menonihanahuri woyurenaku wotorinakisaru mataaruhi wotoriyosoohu megasirite ahimasihareha Ameyoriso toriyitufesimu totukinori saranikaerite hutakamiha aratanimeguri wohahitari mehamigimeguri ahiutahu amenoawauta ananieya umasiotomni ainutoki mekamikotaete wananiyasi umasiotokoni ahikitozo yawasiteawao enatosite yamatoakitusu ahatisima iyoahahutana okimituko tukusikihinoko sadousima.)p.51-53
Meaning;
Next day they lesson to write repeatedly by full power.
They cannot write well.
Again they try to write beautiful.
Writing becomes deficient form.
Part of cross line becomes go to one side too.
Cannot write well.
They lesson fully and return back to try.
Newly they draw .
'wo'which means subjectity is left side'.
'me' is drown from right turning.
They sing together 'amenoawauta'which is Japanese matra'waka'having all characters.
'Oh I am happy .it becomes good form in part of cross'.
Isanami reply. Oh good form.it becomes good result. two line is fit each other in good form.
It becomes best form in the world.
(names of places were governed by Isanagi and Isanami in first century)
Explanation;
.menoni is next day..hanahuri is effort by full power woyure is repeatedly..naku is write.. wotorinaki..write well..saru is cannot..mataaruhi is again they try.. wotori is write.. yosoohu is make beautiful.. megasirite is to write deficient form.. ahimasihareha is make cross Ameyori is go one side to..so is has done. torinitukesimu cannot go well .totu is fully . kinori is lesson..saranikaerite is again return back.. hutakamiha..two leaders are .. aratani is newly ..meguri is draw.. wohahitari is 'wo is left side'.. mehamigimeguri is 'me is right turning.. ahiutahu is sing together.. amenoawauta is Japanese matra'waka'which has all character.. ananieya is 'Oh I am happy' umasi is good .. otome is form (this is not female of modern Japanese) ainutoki is when both line crossed well.. mekamikotaete is lsanami reply.. wananiyasi is 'Oh good form'.. umasi is good..otokoni is result ,(otoko is not male) ahikitozo is become。..yawasiteawao is two line is fit each other. ..enatosite is to be good form. ..yamato.. akitusu yamato.. ahatisima.. iyo..ahahutana.. okimituko.. tukusi..kihinoko.. sadousima...are name of place (these places were governed by Isanagi and Isanami in first century.this represents that form of figure of center of Hutomani becomes best form in the world.)
In "Kojiki"and "Nohonshoki"places of named o are born from Isanami by sex act.
True sroty became stupid story.
Isanagi and Isanami tried to write figure of center of Hutomani in beautiful form.
Center of Hutomani is representation of basic truth of human being and whole universe.
Line which starts right side is subtle energy(me).
Line which starts left side is ectoplasm of 'I' consciousness.
Cross part of two lines is tai chi and bio-matrix.
This is fundamental truth down by Anahita who is god of star 6000years ago.
Negative gods wanted to manipulate freely Japanese people.
This fundamental truth of universe was protected Japanese people.
Most important part of drawing fundamental truth of universe was forged by person of emperor government who was manipulated by negative gods.
Forged false story was placed in core portion of Japanese political structure.
Picture is amenoawauta.
amenoawauta of Hutomani civilization
このホームページの全文章は天と神々のプロジェクトによるものである。
このホームページで引用しているフトマニ文献は、松本善之助監修、池田満編著『みかさふみ』『ほつまつたゑ』展望社である。
H.P. of socialist earth government (天と神々による社会主義地球政府のH.P.)
appeal of gods of star
all H.P. of project of Heaven and gods